יום רביעי, 22 ביוני 2016

ביקורת אוהל Tarptent Double Rainbow

יש לי וידוי - אני מאוהב באוהל שלי. ממש מאוהב באוהל שלי. הסיפור התחיל בפברואר 2013 כאשר הייתי בחיפושים אחר אוהל זוגי. זה היה בתקופה בה נכנסתי עמוק לעולם האולטרלייט, מחפש מאיפה להשיל קילוגרמים מיותרים בתרמיל, ובאופן טבעי למדי המקום להתחיל בו היה אוהל. 

כשאני מחפש פריט ציוד, בין אם מדובר בעדשת מצלמה או בתחתוני טיולים אני דוגל בשתי גישות עיקריות - לעשות מחקר מקיף טרם הקניה ולנסות ולהשקיע בציוד שישמש אותי לטווח הארוך, באופן היעיל ביותר עבור צרכיי, מפני שבמקרים רבים המשפט ״מי שקונה בזול משלם ביוקר״ רלוונטי מאוד לעולם הטיולים והצילום.

בכדי לשכנע את עצמי להשקיע סכום מכובד באוהל הגעתי למסקנה שהוא חייב לעמוד במספר קריטריונים משמעותיים - אוהל 3 עונות עמיד, בעל משקל עצמי נמוך וגודל קומפקטי שיהיה מספיק מרווח לזוג + כלבה (כי קיקה שלנו שונאת לישון בחוץ). בנוסף היה לי חשוב שהאוהל יהיה מופרד מהסביבה החיצונית ומהקרקע (רשת יתושים ו״אמבטיה״).

האופציות בארץ דאז היו קיימות אך דלות. כבר שקלתי שילוב בין Tarp, יריעת Tyvek ורשת יתושים, אך הופתעתי מכמות הביקורות המפרגנות שהיו לאוהל ספציפי אחד - Tarptent Double Rainbow. לאוהל גם היה ערך מוסף מבחינתי - הוא בעל שני פתחים בשני צידיו, Free Standing ויחסית למתחריו בקטגוריית המשקל הנמוך מחירו היה סביר (אז 275 דולר). זוהי התרשמותי לאחר 3.5 שנים עם האוהל.



  • יצרן: Tarptent
  • דגם: Double Rainbow
  • עונות: 3+
  • שכבות: חד שכבתי
  • משקל יצרן: 1200 גרם
  • משקל מדוד: 1165 גרם (לא כולל יתדות)
  • מידות במצב ארוז: 46x10x10 ס״מ
  • מידות מרווח אוהל: 132x223 ס״מ
  • גובה אוהל: 109 ס״מ
  • מינימום יתדות: 6
  • מוטות: 1
  • פתחים: 2
  • כיסים פנימיים: 2
  • סוג בד: Silicone impregnated ripstop nylon
  • מאפיינים נוספים: Free Standing (מאריכים למקלות הליכה בתוספת תשלום), רשת יתושים בשני הפתחים, אפשרות להוספת ליינר פנימי (בתוספת תשלום), 2 ״מיני״ מרפסות.





יתרונות: יחס משקל-מרווח, עמידות במז״א (איטום, רוח)

חסרונות: עיבוי

מחיר (יוני 2016): 289 דולר (המחיר כולל יתדות. ליינר בתוספת 30 דולר, מוט מרכזי מקרבון בתוספת 30 דולר, מאריך למקלות הליכה בתוספת 4 דולר ליחידה)



משקל / גודל


האוהל אמנם לא ב״ליגת העל״ של אוהלי האולטרלייט הזוגיים (בקטגוריית המשקל), אך ה-Trade-off לעיתים מצדיק את עצמו. אני בהחלט מרוצה מהמשקל העצמי של האוהל (מעט מעל קילו) ולעומת המתחרים, בתמורה לעוד כמה מאות גרמים, מקבלים מאפיינים נוספים שלא קיימים באוהלים רבים אחרים.

אחד היתרונות הבולטים של האוהל נעוץ ביחס המשקל-מרווח שהוא מספק. האוהל מאוד מרווח - זוג יכול בקלות להיכנס לאוהל יחד עם ציוד מלא (כאשר הכלבה מטיילת איתנו וישנה באוהל אנחנו מוצאים מקום לקצת ציוד בתוך האוהל. את שארית הציוד אנו מניחים ב״מיני״ מרפסות שבצידיו). קל לזוז ולהתארגן בתוך האוהל והגובה של האוהל יוצא מן הכלל ולא מספק תחושה קלסטרופובית. תורמת לכך גם העובדה כי באוהל שני פתחים (רחבים) משני צידיו מה שמאוד מקל על התארגנות, כניסה ויציאה מהאוהל (מי מאיתנו לא יצא לעשות פיפי באישון לילה?). נוסף לכל זה, שתי ״מיני״ מרפסות מספקות מספיק מקום בשני צידי האוהל לנעליים, תיקים וציוד באופן כללי. אפילו יש מקום להכין קפה מבלי לצאת מהאוהל, אבל את זה ממממש לא הייתי ממליץ לנסות. במצב מקופל האוהל נכנס בקלות ובנוחות לפנים התרמיל וזה יכול לחסוך את החששות שמלווים בקשירת האוהל מחוץ לתרמיל.




עמידות (מז״א, בלאי, עיבוי)


טרם יצא לי לשהות בתנאי שלג עם האוהל אך בגשם שוטף אני יכול להעיד שהאוהל מתפקד בצורה מעולה. אין חדירה של מים לחלל הפנימי, לא מתקרת האוהל ולא מנתזים מכיוון הקרקע (הודות לאמבטיה מוגבהת ומתוכננת היטב). ה-Double Rainbow נשאר עמיד גם בפני רוחות חזקות, אם כי יש לשאוף להקימו כשצידו הצר פונה לכיוון הרוח. כן קיימת בעיה מרכזית של עיבוי - כיאה לאוהל בעל שכבה בודדת, עיבוי מהווה פקטור שכן כדאי להתייחס אליו. מניסיוני, פתיחה חלקית של שני פתחי האוהל ומעבר של אוויר דרכם פותר באופן חלקי ומוגבל את הבעיה. הליינר אמור גם הוא לספק פתרון לבעיית העיבוי, אך הוא בתוספת תשלום (אני העדפתי לוותר עליו). 


מחיר


המחיר לדעתי בהחלט הוגן. אוהל זוגי קל משקל (באופן יחסי) יעלה אותו דבר, אם לא יותר, בארץ. בחו״ל האופציות מגוונות יותר; קיימים אוהלים זוגיים קלים יותר, קטנים יותר, מאווררים יותר - אך החבילה הכוללת שמציע ה-Double Rainbow הופכת את המחיר בסופו של יום לאטרקטיבי.


פיצ׳רים נוספים


אופציית ה-Free Standing היא אופציה נחמדה אך באופן אישי אני לא מוצא בה שימוש. שלא תבינו לא נכון - האוהל עומד נהדר גם בעזרת מקלות הליכה.


חווית קניה


את חווית הקניה אני יכול להגדיר כמוצלחת. ביקשתי מהחברה במעמד הקניה שיוסיפו ללא עלות רוכסנים חלופיים והבקשה נענתה בחיוב. המוצר הגיע ללא פגמים, ללא חוסרים ובזמן סביר. היתדות שקיבלתי יחד עם האוהל מדגם Easton Nano Nail 6” הספיקו להתבלות ברובם, אחד מהם קיפח את חייו באדמת הנגב והשאר עדיין שמישים אך אני מעדיף להשאירם בבית (נראים לי שבריריים מדי). 


למי האוהל מתאים?

  • קודם כל למי שאינו לחוץ בזמן. Tarptent הינה חברה קטנה יחסית ולמרות שבשנים האחרונות מקבלת תנופה היא עדיין מתקשה להשאיר את המלאי מלא לאורך כל השנה. זמני המתנה יכולים גם להגיע למספר שבועות. את האוהל ניתן להזמין רק באתר החברה או לקנות אוהל יד שנייה (יוני 2016). 
  • למי שאין לו בעיה לשלם סכום מכובד עבור אוהל מקצועי, אך סכום שאינו מוגזם.
  • למי שמחפש אוהל 3 עונות, קל משקל אך עם זאת לא מוכן להתפשר על נוחות. 
  • למי שאוהל מרווח הוא גורם משמעותי עבורו.
  • לאלו מכם שמוכנים נפשית לספוג רטיבות בתוך האוהל (בתנאים מסויימים) כתוצאה מעיבוי.
  • למתלבטים בין ה-Rainbow (דגם היחיד) ל-Double Rainbow (דגם זוגי) הייתי ממליץ ללכת על הדגם הזוגי. ההפרש במשקל זניח (כ-150 גרם) וההבדל בנוחות ובגמישות יהיה עצום.


ציון כולל:

85






















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה